ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΑΓΟΡΑΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΓΡΑΜΗ ΚΙΣΣΑΜΟΣ-ΚΥΘΗΡΑ-ΓΥΘΕΙΟ -ΚΑΛΑΜΑΤΑ [ΕΙΚΟΝΕΣ]




Το Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΣ, αγοράστηκε απο τους πλοιοκτητες του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ για να δρομολογηθεί στην γραμμή ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ-ΚΑΣΤΕΛΙ-ΓΥΘΕΙΟ-ΚΑΛΑΜΑΤΑστην περίπτωση που ο φάκελλος που κατέθεσε η εταιρια EUROPEAN SEAWAYS κρινόταν ανεπαρκής το πλοιο τηρει όλους τους όρους που βάζει  το Υπουργειο Ναυτιλίας για να δρομο,λογηθεί στην γραμμή και επειδή οι γραφειοκρατία καλά κρατεί στην Ελλάδα το  www xanianews.gr εύχεται το συντομότερο δυνατόν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια και να πάρουν ζωή τα Κύθηρα τους εναπομείναντες καλοκαιρινούς μήνες


Route: Piraeus – Aegina – Poros
IMO: 7350325
Building year: 1977
Building yard: SAVAS SHIPYARD PERAMA 
Owner: D. Tyrogalas
Operator: Tyrogalas Lines
Length: 97,20 m
Breadth: 17,40 m
Draft: 4,40 m
GT: 2.963
Machinery: Stork
Speed: max 18,5 kn.
Number of passengers: 799
Number of cars:170
Port of registry:Piraeus
Flag: Greek 

ΕΓ/ΟΓ «ΙΟΝΙΣ»: Ελληνικό σκαρί με ψυχή …από τα Επτάνησα στο Σαρωνικό!
Ένα βαποράκι φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70, το χιλιοταξιδεμένο και πολυαγαπημένο στις θάλασσες του Ιονίου, ΕΓ/ΟΓ “ΙΟΝΙΣ”, έκανε ένα νέο ακόμη ξεκίνημα στη μακρά καριέρα του, αυτή τη φορά στη γραμμή του Αργοσαρωνικού.

Ο κ. Πλοιάρχος Γεώργιος Καμήλος
Το team του arxipelagos.com αποδέχτηκε την πρόσκληση του Πλοιάρχου Cpt Γεώργιου Καμήλου και της εταιρίας της οικογένειας Τυρογαλά και είχε την ξεχωριστή τιμή να παρευρεθεί στο πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι του ΙΟΝΙΣ στη νέα του γραμμή, Πέμπτη 19 του Φλεβάρη 2015. Την επόμενη ημέρα το πανέμορφο πλοίο θα ξεκινούσε και επίσημα τα εμπορικά του δρομολόγια για το νησί της Αίγινας με επέκταση μέχρι τον Πόρο.
Το μεσημέρι της Πέμπτης 19/2/2015, ημέρας του πρώτου του δοκιμαστικού δρομολογίου στη γραμμή, το team του arxipelagos.com βρισκόταν ήδη στον καταπέλτη του πλοίου, που ήταν δεμένο στην Ε1 της ακτής Βασιλειάδη, φορώντας ήδη “τα καλά του”, καθώς ήταν φρεσκοδεξαμενισμένο και λαμπρά σημαιοστολισμένο, έτοιμο για τη μεγάλη ημέρα, την ημέρα όπου θα το γνώριζε ο κόσμος που θα ταξιδεύει! Στο ΙΟΝΙΣ μας υποδέχτηκε ο Πλοίαρχος Cpt Γεώργιος Καμήλος και η Διευθύντρια Μηχανολογικού DPA, κ. Διονυσία Τσάκαλη.


Κατά τις 14:30 αφήσαμε το μεγάλο λιμάνι και βάλαμε ρότα για το νησί της Αφαίας Αθηνάς και του Αγίου Νεκταρίου, Αίγινα. Η ημέρα ηλιόλουστη με καλή θάλασσα, όμως το κρύο ιδιαίτερα τσουχτερό, καθώς οι ψυχρές μάζες αέρα από τα κοντινά χιονισμένα βουνά επηρέαζαν σε μεγάλο βαθμό τις θερμοκρασίες του Πειραιά και του Σαρωνικού.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΓΕΦΥΡΑ…

Η Γέφυρα του πλοίου μας εντυπωσίασε ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε τοΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα. Με λίγα λόγια το βαποράκι ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.

Το ΤΕΑΜ της Γέφυρας

Ο Καπετάν Γεώργιος Καμήλος μας παραχώρησε συνέντευξη on camera για το arxipelagos.com, μέσα στο χώρο της παραδοσιακής Γέφυρας. Με καταγωγή από την όμορφη Ζάκυνθο, φοίτησε στην Α.Ε.Ν. Κεφαλονιάς και βρίσκεται στην εταιρία τα τελευταία 12 χρόνια. Στο αγαπημένο του ΙΟΝΙΣναυτολογήθηκε για πρώτη φορά το 1994 ως Ναυτόπαις, ενώ σαν Πλοίαρχος είχε τη χαρά να“πρωτοπιάσει” στο πρώτο πλοίο της καριέρας του, τον Αύγουστο του 2013.
Η ομάδα της Γέφυρας συμπληρώνεται ακόμη από τον Υποπλοίαρχο κ. Γεώργιο Νικολάτο και τον Ανθυποπλοίαρχο κ. Κωνσταντίνο Ξανθό.


Μετά από περίπου 1 ώρα φτάσαμε στο λιμάνι της Αίγινας. Μόλις δέσαμε με ασφάλεια ο Καπετάν Γιώργος σφύριξε με την υπέροχη “μπουρού”, καλώντας τους κατοίκους να γνωρίσουν από κοντά το νεοαφιχθέν περήφανο βαπόρι.
Το πλοίο επισκέφτηκαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, πράκτορες και αρκετός κόσμος που επιθυμούσε να το γνωρίσει.

Ο Αρχιμανδρίτης π. Δαμασκηνός Μούρτζης, εφημέριος του Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Βαθέος, τέλεσε Αγιασμόστο μεγάλο πρυμναίο σαλόνι, παρουσία του κ. Άγγελου Τυρογαλά, του Πλοιάρχου Cpt Γεώργιου Καμήλου, του Α’ Μηχανικού κ. Διονύσιου Δρακόπουλου, του υπόλοιπου πληρώματος και στελεχών της εταιρίας IONIS FERRIES, εκπροσώπων τοπικών αρχών και φορέων καθώς και τοπικών μέσων ενημέρωσης.
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ…

Κατεβαίνοντας στο Μηχανοστάσιο του πλοίου, μας υποδέχτηκε ο Α’ Μηχανικός κ. Διονύσιος Δρακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται στο ΙΟΝΙΣ από το Μάρτιο του 2014.
Στη ξενάγηση που μας προσφέρθηκε στους χώρους των μηχανών, μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε και να καταγράψουμε το άρτια κατανεμημένο σε σωστή εκμετάλλευση των χώρων, μηχανοστάσιο. Οι δύο κύριες προωστήριες μηχανές είναι Stork του 1977, με ισχύ 4000 hp έκαστη. Το σύστημα πρόωσης είναι μεταβλητού βήματος Lips, ολλανδικό. Οι τρεις ηλεκτρομηχανές είναι Scania, ισχύος 264 kw έκαστη, ενώ υπάρχει και μία Shaft Genaration η οποία δίνει ισχύ στο bow thruster. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους. Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.


Η ομάδα της Μηχανής συμπληρώνεται από το Β’ Μηχανικό κ. Θεόδωρο Μάργαρη, το Γ’ Μηχανικό κ.Σπυρίδων Καλογερία, τον Ηλεκτρολόγο κ. Ιωάννη Προνοίτη, τον Α’ Μηχανοδηγό κ. Δημήτριο Ζαμπάρα, το Β’ Μηχανοδηγό κ. Ιωάννη Καψάλη και τον Καθαριστή κ. Διονύσιο Μπουζιάνη.
O Μαστρό-Διονύσης Δρακόπουλος, Α’ Μηχανικός του ΕΓ/ΟΓ “ΙΟΝΙΣ”, μας παραχώρησε συνέντευξη on camera για το arxipelagos.com, όπου μας μίλησε πιο αναλυτικά για το πλοίο και τις μηχανές του. Γεννήθηκε και ζει στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς και φοίτησε στη δημόσια Ναυτική Σχολή του Ληξουρίου, η οποία έχει κλείσει εδώ και αρκετά χρόνια. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1985 στην εταιρία Strintzis Lines και έχει γράψει στο φυλλάδιό του περίπου 24 χρόνια υπηρεσία στη θάλασσα.

ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ…

Βαπόρι ιδιαίτερα άνετο για τον επιβάτη και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλοκυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.
Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.


Στον ίδιο χώρο συναντάμε τη Reception με το θαλαμηπόλο κ. Νεκτάριο Φιλιππάτο και το λογιστήριο με την Προϊστάμενο Οικονομικό κ. Ευαγγελία Αποστολοπούλου, ενώ λίγο πιο πίσω βρίσκεται η καμπίναΑΜΕΑ του πλοίου.
Προχωρώντας στο ίδιο deck προς πλώρα συναντάμε ένα μικρό σαλόνι στο μέσο περίπου του πλοίου με το κλιμακοστάσιο, άνετους καναπέδες και πολυθρόνες μασάζ, ενώ στους τοίχους κυριαρχούν οι μεγάλες φωτογραφίες από τα Επτάνησα.
Πιο μπροστά βρίσκεται το πλωριό σαλόνι με τα άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Ανεβαίνοντας στο deck 5 συναντάμε επίσης ένα πλωριό μεγάλο σαλόνι, ιδιαίτερα πολυτελές, όπου κυριαρχεί το κόκκινο στους αναπαυτικούς καναπέδες και τις άνετες πολυθρόνες, σε συνδυασμό με το γαλάζιο.

ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ…

Τα εξωτερικά καταστρώματα με τις υπέροχες περατζάδες και τις ξεχωριστές βεράντες συνθέτουν ένα ιδιαίτερα καραβολατρικό βαπόρι, ενώ το πλωριό μπαλκόνι αποτελεί το μεγάλου “ατού” του ΙΟΝΙΣκαι συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συνολική εικόνα ενός κλασικού, καραβολατρικού πλοίου. Άξιες θαυμασμού είναι επίσης οι φρεσκολουστραρισμένες ξύλινες κουπαστές, αρκετές στον αριθμό, που ντύνουν όμορφα τις περατζάδες, αστράφτουν στον ήλιο και μυρίζουν βερνίκι και αλάτι, όπως τον παλιό καλό καιρό!

Κάθε πλοίο που διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι χαρισματικό για να ταξιδεύει στις θάλασσές μας, αφού οι περισσότεροι ταξιδιώτες κυρίως τους θερινούς μήνες θέλουν να απολαμβάνουν το θαλασσινό αεράκι, τον ήλιο και τις αστείρευτες ομορφιές της πατρίδας μας!
Πανέμορφες ναυπηγικές λιτές γραμμές, βγαλμένες από μυαλά και χέρια ελληνικά, αποτελούν το θαυμαστό σκαρί του ΙΟΝΙΣ και το συγκαταλέγουν σε ένα από τα ομορφότερα καράβια που ναυπηγήθηκαν ποτέ στο Πέραμα και ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες.


Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι τουγκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα.Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.
Το μήκος του πλοίου είναι 97,20 μ, το πλάτος 17,40 και το βύθισμα 4,40.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.

0 κ. ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΥΡΟΓΑΛΑΣ

Στο ταξίδι μας με το ΙΟΝΙΣ είχαμε την τιμή και τη χαρά να γνωρίσουμε τον κ. Άγγελο Τυρογαλάαπό την πλοιοκτήτρια οικογένεια, ο οποίος μας μίλησε για το καράβι της οικογένειας και το νέο του ξεκίνημα στη γραμμή της Αίγινας, στην κάμερα του arxipelagos.com. Σε ερώτησή μας για το γεγονός πως τις προηγούμενες δεκαετίες υπήρχαν πολλές ναυπηγήσεις επιβατικών πλοίων από τα ελληνικά ναυπηγεία του Περάματος και του Σκαραμαγκά, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια δεν υπάρχουν πλέον νέες ναυπηγήσεις από ελληνικά χέρια, μας απάντησε πως η δική του πρόταση είναι αντί να δίνονται επιδοτήσεις σε γραμμές, να δίνονται για νέες ναυπηγήσεις δυνατών, αξιόπλοων επιβατικών πλοίων. Τον ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την τιμή να μας μιλήσει on camera για το arxipelagos.com!
ΤΑ ΝΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ

Σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχει δημοσιεύσει η IONIS FERRIES μέχρι το Πάσχα του 2015 το πλοίο αναχωρεί καθημερινά από Δευτέρα έως Πέμπτη από το λιμάνι του Πειραιά για Αίγινα στις 06:45 και στις 15:45, ενώ από Αίγινα έχει αναχωρήσεις στις 08:00 και στις 17:00.
Κάθε Παρασκευή έχει επιπλέον και τρίτο δρομολόγιο με αναχώρηση από Πειραιά στις 18:30 και από Αίγινα στις 19:45.
Κάθε Σάββατο οι αναχωρήσεις από Πειραιά είναι στις 07:30 και στις 15:45 και από Αίγινα στις 08:50 και στις 17:00, ενώ τις Κυριακές το πρωινό δρομολόγιο περιλαμβάνει και το νησί του Πόρου, με αναχώρηση από Πειραιά στις 07:30 για Αίγινα, Πόρο και αναχώρηση από Πόρο στις 15:30 για Αίγινα, Πειραιά. Το απογευματινό δρομολόγιο έχει αναχώρηση από Πειραιά στις 18:30 για Αίγινα και αναχώρηση από Αίγινα στις 20:00 για επιστροφή στον Πειραιά.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ

Το κόσμημα της ελληνικής ναυπηγικής τέχνης ΕΓ/ΟΓ “ΙΟΝΙΣ” έχει γράψει πλούσια ιστορία στην καριέρα του στις ελληνικές θάλασσες, ποτέ όμως δεν αποχωρίστηκε το ιστορικό όνομά του, που φέρει περήφανα στην πλώρη και στην πρύμνη. Το καράβι κράτησε το ίδιο όνομα από την πρώτη ημέρα που ταξίδεψε μέχρι σήμερα, κάτι που συμβαίνει σπάνια. Στα χρόνια της καριέρας του το βαπόρι μετουσιώθηκε σε ένα ζωντανό θρύλο, οπότε το όνομα “ΙΟΝΙΣ” έγινε ένα με το ιστορικό και αγαπημένο καράβι και δεν έσβησε ποτέ.
Την παραγγελία ναυπήγησης για το πλοίο έδωσε ο Δημήτρης Κάπαρης από τη Ζάκυνθο στα τέλη της δεκαετίας του ’60, καθώς το αρχικό project ήταν δικό του μιας και εργαζόταν στην εταιρία του Χανδρή και μετέπειτα στην Celebrity. Το πλοίο ανέλαβε να ναυπηγήσει στα Ναυπηγεία Σάββα στο Πέραμα (SAVAS SHIPYARD PERAMA), ο Ναυπηγός Νότης Σπάνιας, ο οποίος είχε ναυπηγήσει κι άλλα ελληνικά αριστουργήματα, όπως το ιστορικό “ΚΥΚΛΑΔΕΣ” των Αγαπητών, μετέπειτα “ΕΞΠΡΕΣ ΔΑΝΑΗ” και το“Saronic Star”. Μάλιστα τα συγκεκριμένα πλοία είχαν αρκετά κοινά γνωρίσματα στην κατασκευή τους με το ΙΟΝΙΣ, καθώς ψήλωναν στην πλώρη και χαμήλωναν στην πρύμνη.
Μια φήμη μάλιστα εμπλέκει και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη μελέτη σχεδίασης του ΙΟΝΙΣ.

ΤΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΠΟΧΗΣ (ΤΕΛΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ’70 ΜΕ ΑΡΧΕΣ ’80 ΕΠΙ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ)
Λόγω οικονομικών προβλημάτων η οικογένεια Κάπαρη δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη νέα ναυπήγηση που είχε ξεκινήσει, κάτι που ανέλαβε να πραγματοποιήσει το 1975 η νεοσύστατη εταιρία επτανησιακών συμφερόντων, ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΑΝΕ του εφοπλιστή Βλασσόπουλου από την Ιθάκη. Η αποπεράτωση της ναυπήγησης του ΙΟΝΙΣ έγινε το 1977 και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη από το λιμάνι της Πάτρας.λιμάνι της Πάτρας.

Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΜΠΡΟΣΟΥΡΑ ΤΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ» ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΤΟ 1985-1986
Τον Ιούνιο του 1985 το πλοίο περνά υπό την πλοιοκτησία της νεοσύστατης εταιρίας λαϊκής βάσης με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ”. Ένα μεσημέρι τότε το πλοίο με τα νέα του σινιάλα κατέπλευσε στο Βαθύ της Ιθάκης για την πραγματοποίηση των εγκαινίων. Οι εντυπώσεις που μου άφησε τότε ο “γαλάζιος πρίγκηπας” του Ιονίου ήταν άριστες! Από την πρώτη στιγμή το αγάπησα! Το μπλε χρώμα του, το περήφανο σκαρί! Πόσο μεγάλο έδειχνε, σε σύγκριση πάντα με τα μεγέθη εκείνης της εποχής. Τότε το νησί της Ιθάκης εξυπηρετούσε καθημερινά το “ΘΙΑΚΙ”, ένα συμπαθητικό βαποράκι που ερχόταν από τον Αστακό με τελικό προορισμό την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.
Εκείνα τα χρόνια στο ΙΟΝΙΣ υπήρχαν καμπίνες επιβατών όπως και Self-service, καθώς το πλοίο συνέδεε το λιμάνι της Πάτρας με τα Επτάνησα και το Πρίντεζι της Ιταλίας. Το Self-service είχε τοποθετηθεί στο χώρο της τραπεζαρίας που υπήρχε από το 1977 στο deck 4.

ΤΟ 1985 ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Στην “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ” τότε ανήκαν ακόμη 7 πανέμορφα και ιστορικά καράβια: “ΙΚΑΡΟΣ”,“ΣΑΜΑΙΝΑ”“ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ”, “ΝΑΞΟΣ”“ΠΑΡΟΣ”, “ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ” και “ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ”.
Από τις αρχές του καλοκαιριού του 1985 και με τα σινιάλα της “ΕΑ”, το πλοίο ξεκινά στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ενώ λίγο καιρό μετά εξυπηρετούσε στη γραμμή Κυλλήνη-Αργοστόλι.
Τη διετία 1989-1990 το ΙΟΝΙΣ ναυλώνεται στη “Seven Islands Lines” ντύνεται για πρώτη φορά στα λευκά και φορά τα νέα του σινιάλα. Η γραμμή που εξυπηρετεί είναι Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη-Παξούς-Κέρκυρα-Πρίντεζι, περιλαμβάνοντας στα δρομολόγια του και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

ΤΟ 1989-1990 ΥΠΟ ΝΑΥΛΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΗΣ SEVEN ISLANDS LINES
Ταξίδεψα μαζί του το Πάσχα του 1990 από Σάμη για Πάτρα. Η ταχύτητά του ιδιαίτερα υψηλή τότε (19 κόμβοι), ενώ το self-service ήταν εκπληκτικό.
Το 1994 περιήλθε από την τότε ΕΤΒΑ στην πλοιοκτησία της οικογένειας Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο. Η μεγαλύτερη μετασκευή και ανακαίνιση που πραγματοποιήθηκε στο πλοίο ήταν εκείνη τη χρονιά, όπου έγιναν πολλές αλλαγές. Το πλοίο έγινε κλασικό ημερόπλοιο. Στο deck 5 όπου βρίσκονταν καμπίνες επιβατών, μετατράπηκαν στις καμπίνες του πληρώματος. Στους χώρους του γκαράζ ξηλώθηκαν καμπίνες και προστέθηκαν δύο κατάμπαρα γκαράζ. Το self-service αφαιρέθηκε και δημιουργήθηκε ένας ενιαίος χώρος στο deck 4, όπου βρίσκεται σήμερα το μεγάλο σαλόνι με το bar.
Το ιστορικό SARONIC STAR

Όλοι οι εσωτερικοί χώροι έγιναν πιο ζεστοί, πιο ανθρώπινοι, πιο άνετοι και πιο φιλόξενοι.
Η εξωτερική εμφάνιση του πλοίου αναβαθμίστηκε τόσο πολύ, που θύμιζε περισσότερο μια μεγάλη υπερπολυτελή θαλαμηγό.
Με τα νέα του σινιάλα και χρώματα και πιο όμορφο από ποτέ, ξεκίνησε στη γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθο, μια γραμμή που εξυπηρέτησε για πολλά χρόνια, εξυπηρετώντας κατά διαστήματα και στις γραμμές Πάτρα-Αργοστόλι, Κυλλήνη-Αργοστόλι και Κυλλήνη-Πόρο Κεφαλονιάς.
Ακόμη μια μετασκευή μικρότερης κλίμακας συνέβη στο πλοίο 11 χρόνια μετά περίπου, το 2005.

TO 1996 ME TA ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΟΥ ΤΥΡΟΓΑΛΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΥΛΛΗΝΗΣ. ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΙΣ 2 ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΜΒΟΥΣ.

Το 2007 πραγματοποιήθηκε στο πλοίο ευρεία μετασκευή, προκειμένου να τηρηθεί η συνθήκη της Στοκχόλμης που υπαγόρευε συγκεκριμένα standards ασφάλειας.
Τότε τοποθετήθηκαν οι πλευρικοί sponsors, αφαιρέθηκαν δύο σωστικές λέμβοι και τοποθετήθηκαν MES.
Αλλαγές πραγματοποιήθηκαν και στους χώρους του γκαράζ, όπου έγινε ψηλότερο για να μπορεί να παίρνει περισσότερα φορτηγά. Αφαιρέθηκε το ένα κατάμπαρο γκαράζ και προστέθηκαν πατάρια.
Το χειμώνα του 2013 ταξίδεψε ξανά ύστερα από σχεδόν δύο και κάτι δεκαετίες, στη γραμμή που πρωτοταξίδεψε και πρωτοαγαπήθηκε: Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη

Το διαφημιστικό της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ» το καλοκαίρι του 1985



ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ…

Υποστηριζόμενο πάντα από τη μεγάλη αγάπη και εκτίμηση του κόσμου, το ΙΟΝΙΣ έρχεται το 2015 σε μια νέα γραμμή για να μείνει και να καταξιωθεί, έχοντας από πίσω μια οικογενειακή παραδοσιακή πλοιοκτήτρια εταιρία που το αγαπά υπερβολικά.
Ο “γαλάζιος πρίγκηπας” του Ιονίου, το πάλαι ποτέ κόσμημα των Επτανήσων και καμάρι των ελληνικών ναυπηγείων, θα συνεχίσει να χαράσσει ρότες, από το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά για την Αίγινα και τονΠόρο.
Καλά ταξίδια αγαπημένο ΙΟΝΙΣ στο νέο σου ξεκίνημα στο Σαρωνικό …και στο Αρχιπέλαγος!
Για το ARXIPELAGOS.COM
Σίμος Μιχάλογλου
copyright Φεβρουάριος 2015
Share on Google Plus

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
Tο xanianews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.